Yritys Google hakuun helposti – 5 vinkkiä yritysprofiilin optimointiin
Kasvata näkyvyyttä 5 helpolla toimenpiteellä!
Tässä artikkelissa esitellään 5 vinkkiä, joiden avulla optimoit SEO-optimoit Google yritysprofiilisi ja kasvatat näkyvyyttäsi maailman suosituimmassa hakukoneessa!
Google yritysprofiili
Googlen yritysprofiili (My Business) on ilmainen työkalu, jonka avulla saat yrityksesi Googlen hakutuloksiin, sekä Google Mapsiin helposti. Yritysprofiilin avulla voit myös helposti viestiä asiakkaidesi kanssa, kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä, sekä kertoa palveluistasi. Google yritysprofiili on keskeinen osa paikallista hakukoneoptimointia ja siihen todella kannattaa satsata!
Valitettavasti usein näkee yritysprofiileja, joiden optimointi on jätetty puolitiehen, mutta onneksi yrityksen sivut saa hiottua helposti edustuskuntoon!
Tässä artikkelissa esittelen viisi yksinkertaista vinkkiä, joilla voit parantaa yritysprofiilisi näkyvyyttä ja palvelusi houkuttelevuutta. Tässä artikkelissa ei ole ohjeita yritysprofiilin luomiseen, mutta voit luoda tilin helposti näiden Googlen ohjeiden avulla!
1. Tarkista yrityksen tiedot ja viimeistele käyttöönotto
Yllä olevassa kuvassa näet esimerkin Google yritysprofiilin hallintapaneelista. Hallintapaneelista voit tarkistaa onko käyttöönotto tehty loppuun, sekä pääset tekemään muutoksia yrityksen profiiliin.
1. Yrityksen nimi – Varmista että yrityksen nimi on profiilissa ajan tasalla. Pidä nimi yksinkertaisena – sellaisena kuin se on. Yrityksen nimeen ei tarvitse sisällyttää avainsanoja, elleivät avainsanat ole jo mukana yrityksen nimessä.
Esimerkki
”Kauneussalonki Nieminen Kommandiittiyhtiö”
voi olla yritysprofiilissa muodossa
”Kauneussalonki Nieminen”
2. Sijainti (!)
Tarkan osoitteen lisääminen on erittäin tärkeää, sillä silloin saat yrityksesi myös Google Mapsin hakutuloksiin.
3. Muut yhteystiedot
Varmista, että näkyvillä olevat yhteystiedot ovat ajan tasalla.
Jos liiketoimintaasi kuuluu ajanvaraukset, niin voit helposti lisätä sähköisen ajanvarauksen linkin yritysprofiiliisi.
Muista lisätä linkki verkkosivuillesi yritysprofiilin kohtaan ”sivusto”!
Kuva Google Maps hakutulokset
Google Maps hakutuloksia hakusanalla ”hieroja”
Google nohevana hakukoneena tunnisti hakijan olevan Tampereella, jonka vuoksi palvelu suosittelee lähellä olevia hierojia.
Hakutuloksessa tulee näkyville myös mm.
asiakkaiden antama arvosana, osoite, ja joissain tapauksissa teksti yksittäisestä arvostelusta.
Erityisesti paikallisesti toimivien yrityksien on tärkeä olla mukana näissä hakutuloksissa!
2. Lisää toimialat
Toimiala on keskeinen tieto yritysprofiilissa. Kun lisäät oikean toimialan, niin yrityksesi nousee hakutuloksiin, kun asiakkaat etsivät palveluitasi. Valitse kaikista kuvaavin toimiala yrityksesi ensisijaiseksi toimialaksi. Jos yrityksesi toimii useammalla alalla, niin pystyt lisäämään profiiliin lisäksi jopa yhdeksän muuta toimialaa!
3. Lisää palvelut ja tuotteet
Yritysprofiilissa voit lisätä palveluita ikään kuin näyteikkunaan! Esimerkiksi ravintola voi lisätä palvelukseen lounasbuffetin, tai hieroja voi mainostaa klassista hierontaa palveluissaan.
Hallitse tuotteita kohdassa pääset lisäämään tuotteita näyttävästi esille. Tuotteet -kohdassa sinulla on mahdollisuus lisätä myös kuvia omista tuotteistasi.
4. Lisää houkuttelevia kuvia
Laadukkaat kuvat luovat ammattimaisen, sekä houkuttelevan mielikuvan yrityksestäsi ja palvelustasi! Kuvia pääset helposti lisäämään Googlen yritysprofiilin hallintapaneelista.
Kuvat päivittyvät yritysprofiiliin usein muutaman päivän kuluessa.
Kuvapankkikuvilla on oma paikkansa markkinoinnissa, mutta Google-yritysprofiiliin kuvapankkikuvat eivät sovellu, sillä Google haluaa hakutuloksissa antaa yrityksestäsi mahdollisimman autenttisen kuvan. Myös asiakkaasi voivat lisätä yrityksestäsi kuvia yritysprofiiliin!
5. Kerää arvosteluja ja kommunikoi asiakkaiden kanssa
Asiakas on aina ykkönen ja Google arvosteluissa asiakkaasi voi tehdä sinulle suuren palveluksen!
Asiakkaiden arvostelut parantavat mahdollisuuksiasi saada näkyvyyttä tietyllä avainsanalla. Kuvassa on esimerkki, kuinka hakusana ”paras sushi helsinki” saa vastaavuuksia asiakkaiden arvostelujen perusteella.
Valitettavasti ja onneksi Google arvosteluja voi antaa kuka tahansa. Tämä tarkoittaa sitä, että yrityksillä voi olla aiheettomia 5-tähden, tai 1-tähden arvosteluja. 1-tähden arvosteluissa on hyvä pitää pää viileänä, ja antaa asiallinen vastaus. Hyvät vastaukset voivat rakentaa luottamusta yritystäsi kohtaan. Muista myös kiittää hyvistä arvosteluista! 🙂
Vinkki: Luo QR-koodi arvostelulinkistä ja laita koodi esille esimerkiksi palvelutiskille.
Mahtavaa, valmista tuli!
Onnittelut – 5 kohdan lista on nyt käyty läpi! Kun olet tehnyt listalla olevat toimenpiteet, niin yrityksesi matka Google hakuun ja Mapsiin voi todella alkaa.
Milloinka niitä tuloksia saadaan?
Tuloksia ei tule heti ja usein menee useampi päivä, että jotkin tekemäsi toimenpiteet näkyvät yritysprofiilissa. Maltti on tässäkin valttia, ja paras lopputulos saadaan pitkäjänteisellä ja kärsivällisellä työllä.
Google yritysprofiili on monipuolinen työkalu, joka päivittyy jatkuvasti. Tässä artikkelissa käsiteltiin ainoastaan keskeisimmät yritysprofiilin ominaisuudet. Kannattaa rohkeasti tutustua tähän työkaluun tarkemmin ja löytää juuri sinun asiakkaitasi palvelevat ominaisuudet!
Kasvata näkyvyyttä kokonaisvaltaisesti
Toivottavasti vinkeistä on hyötyä! Kokeile vinkkejä käytännössä ja voit lähettää minulle sähköpostia osoitteeseen eljas@toptulos.fi, ja kertoa kuinka yritysprofiilin optimointi sujui.
Google yritysprofiilin optimointi on vain yksi osa yrityksen hakukonenäkyvyyden kasvattamisessa. Tärkein digitaalinen käyntikorttisi on yrityksen kotisivut ja niiden hakukonenäkyvyys määrittelee suurelta osin sen, kuinka helposti palvelusi löydetään netissä.
Haluatko että potentiaaliset asiakkaasi löytävät palvelusi helposti?
Hakukoneoptimoinnin avulla voimme edesauttaa sitä, että juuri sinun sivustosi nousee hakutuloksissa kärkeen ja unelmiesi asiakas löytää palvelusi. Jätä viesti, tai varaa ilmainen strategiapalveri, niin kerron lisää kuinka hakukoneoptimointi voi auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi ja nostamaan liiketoiminnan seuraavalle tasolle.
Yritysprofiili puuttuu – mitä nyt teen?
Ei hätää!
Jos yritysprofiilin luominen tai optimointi itse tunruu haastavalta, ja haluat mielummin keskittyä liiketoimintasi ydintoimintoihin, niin luon ja optimoin sivustosi kiinteään hintaan 300€ (+alv. 24%).
Olemassa olevan yritystilin optimointiin annan mielelläni tarjouksen.
Onko tavoitteesi kasvattaa myyntiä, tai lisätä ajanvarauksien määrää?
Huomioin tavoitteesi Google yritysprofiilin optimoinnissa, jotta saavutat tavoitteesi tehokkaasti. Yritysprofiilin optimointi sisältyy myös seo-paketteihin.
Molempiin palveluihin sisältyy 30min henkilökohtainen opastus yritysprofiilin käyttöön.
Jätä tarjouspyyntö alta!
Ota yhteyttä!
Voit esittää kommentteja tästä artikkelista, taikka jättää tarjouspyynnön yrityksesi näkyvyyden kasvattamisesta!
Vastaan sinulle mahdollisimman pian.