Toptulos

Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimus on tärkeä osa onnistunutta hakukoneoptimointia.
Tutkimus kertoo, mitä kohdeyleisösi etsii hakukoneista ja mitkä ovat relevantit avainsanat, joilla sivustosi voi menestyä hakukoneissa.

Avainsanatutkimukset ja sisältösuunnitelmat

Avainsanatutkimus kertoo, että mitkä ovat kohdeyleisösi tavoittamisen kannalta keskeisiä avainsanoja, ja millaisella sisällöllä saat houkuteltua kohderyhmäsi sivustollesi.
Kattava tutkimus auttaa luomaan sivustolle relevanttia ja houkuttelevaa sisältöä, joka auttaa kehittämään positiivista brändimielikuvaa ja rakentamaan luottamusta.

Toptulos tarjoaa avainsanatutkimuksia yhdessä myös sisällöntuotannon kanssa.
Tutustu SEO-optimoituun sisällöntuotantoon!

Toptulos

Tiedä mitä kohdeyleisösi etsii hakukoneista

Avainsanatutkimus ja sisältösuunnitelma

Alk. 800‚ā¨ (+ alv. 24%)

  • Kattava tutkimus valituille tuotteille / sivuille
  • Avainsanat
  • Hakum√§√§r√§t
  • Hakuintentiot
  • Kilpailutilanne
  • Avainsanastrategia
  • Sis√§lt√∂suunnitelma ja sis√§lt√∂ideat
  • Sis√§lt√∂suunnitelma kattaa analyysin sivuston rakenteesta
  • Mahdollisuus sis√§ll√∂ntuotannon ja avainsanaseurannan tilaamiseen

Avainsanatutkimus

Alk. 300‚ā¨ (+ alv 24%)

  • Kattava tutkimus valituille tuotteille / sivuille
  • Avainsanat
  • Hakum√§√§r√§t
  • Hakuintentiot
  • Kilpailutilanne
  • Mahdollisuus avainsanaseurannan ja sis√§ll√∂ntuotannon tilaamiseen

Esimerkkejä avainsanatutkimuksista ja sisältösuunnitelmista

Avainsanakartoitus ja sisältösuunitelma sisältyy myös SEO-paketteihin.

800‚ā¨

+ alv. 24%

Soveltuu henkilösivuille, sekä pienille yrityksille joilla on muutama ydinpalvelu.

Sisältää:

  • Keskeiset avainsanat (n.5-15, tuotteesta riippuen)
  • Hakum√§√§r√§t
  • Hakuintentiot
  • Kilpailutilanne
  • Avainsanastrategia
  • Sis√§lt√∂suunnitelma
  • Ohjeet sis√§lt√∂jen luomiseen
2 500‚ā¨

+ alv. 24%

Laajemman sivuston kattava avainsanatutkimus ja sisältösuunnitelma.
Hintaan vaikuttaa tuotteiden ja sivujen määrä. Soveltuu esimerkiksi verkkokaupoille, oppilaitoksille ja muille laajoille sivustoille.

Sisältää:

  • Keskeiset avainsanat (n.5-15, tuotteesta riippuen)
  • Hakum√§√§r√§t
  • Hakuintentiot
  • Kilpailutilanne
  • Avainsanastrategia
  • Sis√§lt√∂suunnitelma
  • Ohjeet sis√§lt√∂jen luomiseen
300‚ā¨

+ alv. 24%

Kattava avainsanatutkimus 1. tuotteesta.

Sisältää:

  • Keskeiset avainsanat (n.5-15, tuotteesta riippuen)
  • Hakum√§√§r√§t
  • Hakuintentiot
  • Kilpailutilanne
  • Avainsanastrategia
1 000‚ā¨

+ alv. 24%

Kattava avainsanatutkimus useammalle tuotteelle tai pienemmälle sivustolle. Soveltuu erinomaisesti pienemmille yrityksille (esimerkiksi kampaamo).

Sisältää:

  • Keskeiset avainsanat (n.5-15, tuotteesta riippuen)
  • Hakum√§√§r√§t
  • Hakuintentiot
  • Kilpailutilanne
  • Avainsanastrategia

Usein kysyttyä

Mikäli askarruttavaan kysymykseen ei löydy alta vastausta, niin ota yhteyttä ja palaan asiaan mahdollisimman pian!

Avainsana on yksi, tai useampi sana, jolla henkil√∂ etsii tietoa hakukoneesta, kuten esimerkiksi Googlesta. Esimerkiksi ruokapaikkaa hakiessa avainsana voi olla ”ravintola l√§hell√§”, ”edullinen pizza Turku” tai ”paras ravintola Helsinki”.

Avainsana-analyysi on tutkimus siitä, millä hakutermeillä juuri sinun palveluasi haetaan.


Kuvitellaan esimerkiksi soitinliike Tampereelta. Sivusto on optimoitu avainsanalle ”soitinliike Tampere”, mutta avainsana-analyysi paljastaa, ett√§ ”musiikkiliike Tampere” on suositumpi hakutermi. Avainsana-analyysi auttaa tuottamaan oikeanlaista sis√§lt√∂√§ sivustolle ja optimoimaan sis√§lt√∂√§ tavoitteiden kannalta parhaille mahdollisille avainsanoille.

Toptulos käyttää alan parhaita työkaluja.
Avainsanatutkimuksissa käytetään mm. seuraavia työkaluja:
Semrush
Answer the public
AlsoAsked
Mangools KWFinder

Työkaluista löytyy myös ilmainen versio, joita voi suositella pienten tutkimuksien tekemiseen.
Eri työkalut palvelevat eri tilanteissa, ja yllä olevassa listauksessa ei ole kaikkia käytössä olevia työkaluja.

Tutkimus antaa suuntaviivat koko hakukoneoptimoinnille.
Avainsana-analyysi antaa vastauksen mm. seuraaviin kysymyksiin:
Mitä ja millaista sisältöä tulee tuottaa?
Millä hakutermeillä palveluani haetaan?
Millä avainsanoilla on mahdollista menestyä?
Mikä on avainsanojen kilpailutilanne?
Tuleeko nykyisiin sisältöihin tehdä muutoksia?
Mitkä asiat kiinnostavat kohderyhmääni?

Vastaukset näihin kysymyksiin auttavat keskittymään olennaiseen ja tekemään tavoitteiden kannalta hyödyllisiä toimenpiteitä sivustolle. Tutkimus auttaa myös syventämään ymmärrystä tavoitellusta kohderyhmästä.